Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 11 lipca 2017

Buxton - Bourbon Skyline

Bourbon Skyline z angielskiego browaru Buxton, to Barrel Aged Berliner Weisse leżakowany w dębowych beczkach po amerykańskim Bourbonie, dodatkowo chmielony na zimno, o zawartości alkoholu na poziomie 7,2% obj. W składzie woda, słód jęczmienny, pszeniczny, płatki owsiane, chmiel i drożdże. Piwo niefiltrowane, niepasteryzowane. Na ratebeer 85 punktów ogółem i 76 w stylu. Warka do 05/04/2019.


Butelka 330ml, srebrny kapsel, brak info o pełnym składzie i parametrach trunku. Piana obfita, ale mydlana, sycząca, szybko gasnąca do firanki. Barwa słomkowa, klarowna. Aromat wyraźnie waniliowy, dębowy, z nutą pszenicy, siana, kwiatów... W smaku przedziwna mieszanka kwaśno waniliowa, jest cytryna, jest ocet jabłkowy, zioła, kokos, bourbon, beczka... Dziwne, ale przyjemne. Niska migdałowa goryczka, lekko cierpka, delikatne rozgrzewanie od destylatu, średnie do wysokiego, grube wysycenie.


Bardzo ciekawe piwo, słodko-kwaśne, przy czym słodycz jest pozorna, pochodząca od wanilii beczkowej, przy tym bardzo pijalne, rześkie, smaczne, chyba nawet nieco lepsze od podstawy Far Skyline

Cena: 5,67€

8+/10 pkt






Zakupione w belgijskim sklepie www.bieresgourmet.be

Browar:
www.buxtonbrewery.co.uk


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz