Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 2 czerwca 2017

Van Den Bossche - Buffalo Grand Cru Barrel Aged Beer

Buffalo Grand Cru (Barrel Aged Beer) to Imperial Stout (a raczej Belgian Stout) z belgijskiego komercyjnego Brouwerij Van Den Bossche, leżakowany w dębowych beczkach po francuskim winie Pauillac. Jest to ciemne, mocne piwo górnej fermentacji, refermentowane w butelkach, zawierające 9% alkoholu. W składzie: woda, słód jęczmienny, cukier, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer 94 punktów ogółem i 47 w stylu. Vintage 2014.


Butelka 750ml, korek owinięty drucikiem, niepełny skład i parametry trunku na etykiecie. Głośny wystrzał, lekki gushing, sporo strzelającej, mydlanej piany. Barwa brązowa, opalizująca. W aromacie dominują nutki czerwonego wina, porzeczek, wiśni w czekoladzie, ziół, rodzynek... W smaku półsłodkie, półkwaśne, jest czekolada, karmel, melasa, ciemne winogrono, jest wytrawne wino, stara beczka, cierpkość taniczna, jest nieduża, pestkowa goryczka, jakieś przyprawy na finiszu. Wysokie wysycenie, dość rzadkie, ale lekko wyklejające w odbiorze, z ładnie ukrytym, rozgrzewającym alko.


Zaskakująco fajne piwo, może nie jest to klasyczny RIS, prędzej BDSA skupażowane z Flanders Red Ale. Ciekawe, niewątpliwie warte zdegustowania.
Cena: 46,00zł

8/10 pkt





Zakupione w duńskim sklepie online: www.belgiumsbest.pl

Browar:
www.paterlieven.be


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz