Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 19 marca 2017

Dugges - Boxed Idjit!

Boxed Idjit! ze szwedzkiego Dugges Bryggeri, to ich Imperial Stout Idjit! 11 miesięcy leżakowany w dębowych beczkach po Box Destilleri AB Whiskey. Piwo ma alkohol na poziomie 12,1% obj., w składzie słody jęczmienne, palone, cukier, chmiel, drożdże. Na ratebeer ocenione na 99 punktów ogółem i 92 w stylu. Warka z datą do 06/09/2021.


Pękata buteleczka 330ml, skromna beżowa etykieta, czarny kapsel, niepełne dane o parametrach i składzie zawartości. Beżowa, średnia piana, sycząca i nietrwała. Barwa ciemno brązowa, klarowna. W aromacie głównie praliny, karmel, toffi, wanilia i sos sojowy. W smaku półsłodkie, intensywne, mocno kakaowe, karmelowe, orzechowe, lekko słonawe - przypomina snickersa. Czuć też opiekane płatki kokosowe, wanilię, whisky i kawę. Goryczka niska do średniej, palona, tytoniowa. Drobne, nieco za wysokie wysycenie, pełne i wyklejające w odbiorze, z przyjemnie rozgrzewającym alkoholem.


Idjit! w wersji Whiskey Barrel Aged to inne piwo od podstawy - motywy beczki w postaci wanilii i kokosa sprawiły, że trunek stał się słodszy w odbiorze i ładniej pachnący, choć na minus zmniejszenie uczucia gęstości.

Cena: 9,50€

8/10 pkt





Zakupione w belgijskim sklepie www.beergium.com

Browar:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz