Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 3 lutego 2017

De Ranke - XX Bitter

XX Bitter z belgijskiego Brouwerij De Ranke, to Belgian Ale (według twórców Belgian Golden Ale), chmielone na goryczkę niemieckim chmielem Brewers Gold, a na aromat Hallertau Mittelfrüh (dry-hopped). Piwo niefiltrowane, niepasteryzowane, refermentowane w butelkach. W składzie woda, słód jęczmienny, cukier, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Zawartość alkoholu to 6% obj., ekstrakt 16° BLG, goryczka 60-65 IBU. Na ratebeer oceniony na 95 punkty ogółem i 99 w stylu, co daje 46 miejsce w Top 50. Data przydatności do 31/05/21.


Owinięta w biały papier butelka 750ml, niepełne dane o składzie i parametrach, złoty duży kapsel. Obfita, mydlana piana, szybko opadająca do chmurki. Barwa żółta, opalizująca. W aromacie nuty słodowe, kukurydziane, brzoskwiniowe, ziołowe... W smaku półwytrawne, lekko cierpkie, są morele kandyzowane, zioła, przyprawy. Goryczka średnia, długa, trawiasta. Wysycenie średnie, drobne.


Pijalne, lekkie w odbiorze Belgian Ale, trzymające poziom i profil degustowanych wcześniej XXX Bitter czy Hop Harvest 2015.
Cena: 6,17€

7,5/10 pkt






Zakupione w sklepie online: www.bieresgourmet.be

Browar:
www.deranke.be


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz