Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 10 lutego 2017

North Coast - Old Stock Ale 2016

Old Stock Ale 2016 z amerykańskiego North Coast Brewing Company, to mocne, górno fermentacyjne Old Ale, przez twórców określane jako Belgian Style Strong Dark Abbey Ale. Piwo ma 11,8% obj. alkoholu, 23,77 °Plato i goryczkę 34 IBU. W składzie woda, słód Maris Otter, angielski chmiel Fuggles i East Kent Goldings, drożdże. Na ratebeer ocenione na 99 punktów ogółem i 98 w stylu, co daje 17 miejsce w Top 50, zdobyło tez wiele nagród, np. złoty medal w 2003, 5 i 6 na World Beer Championships!


Butelka o pojemności 355ml, kremowo złota etykieta, krawatka, firmowy kapsel, brak informacji o składzie i parametrach zawartości (poza poziomem alkoholu). Piana żółta, średnio oczkowa i średnio trwała. Barwa miedziana, mętna, z pływającymi drobinkami. Aromat głównie słodowy, karmelowy, są też akcenty toffi, melasy i orzechów laskowych. W smaku jest sporo słodyczy, karmelu, ciemnego miodu, suszonych owoców, marcepanu. Goryczka niska, migdałowa. Niskie wysycenie, średnia gęstość, dość ładnie wkomponowany alkohol, co dodatkowo zwiększa odczucie lepkości, wyklejania, likierowości trunku w odbiorze.


Bardzo klasyczny, (mimo że z USA) tradycyjnie angielski Old Ale, wydawałoby się nudny i nieciekawy, ale to właśnie taka interpretacja do mnie trafia najbardziej...
Cena: 29,99zł

8/10pkt






Zakupione w sklepie online: ebrowarium.pl

Browar:
www.northcoastbrewing.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz