Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 22 lutego 2017

Van Steenberge - Gulden Draak 9000 Quadruple

Gulden Draak 9000 Quadruple, z belgijskiego browaru komercyjnego Brouwerij Van Steenberge, to piwo górnej fermentacji w stylu Quadrupel, o zawartości alkoholu na poziomie 10,5% obj., refermentowane w butelce przy użyciu drożdży winnych. W składzie woda, słód, chmiel, cukier i drożdże. Na ratebeer oceniony na 95 punktów ogółem i 83 w stylu. Warka do 11/10/18.


Butelka 330ml, owinięta czarną folią ze złotymi i czerwonymi napisami oraz czarnym pasem dookoła, firmowy kapsel. Brak pełnego info o składzie i parametrach zawartości. Piana spora, postrzępiona, szybko opada do chmurki. Barwa bursztynowa, opalizująca. Pachnie bardziej jak Tripel niż Quad - sporo brzoskwiń, cukru kandyzowanego, biszkoptów, ziół. W smaku podobnie, dość słodkie, morelowe, rodzynkowo winogronowe, jest też drożdżówka, ciasto drożdżowe, miód, sporo ziół i przypraw na finiszu. Goryczka niska, wysycenie wysokie do średniego, drobne, pełne i gładkie w odbiorze, nie gęste.


Cóż tu napisać w podsumowaniu - toż to nie quad a niezły tripel, jasny, brzoskwiniowo-ziołowy, dość słodki. Ot, tyle... Mimo wszystko fajniejszy od podstawowego, mocno alkoholowego i żelazistego Gulden Draaka. Najlepszy wciąż pozostaje Gulden Draak Brewmaster.
Cena: 10,35zł

7+/10 pkt





Zakupione w sklepie piwa-regionalne.com.pl

Browar:
www.vansteenberge.com





1 komentarz: