Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 3 grudnia 2016

Deer Bear - Porter Bałtycki

Porter Bałtycki z kontraktowego browaru Deer Bear to oczywiście Porter Bałtycki wydany w serii Piwowar Domowy i uwarzony w Browarze Staromiejskim Jan Olbracht według receptury Mariusza Bystryka. Parametry: 9,4% obj. alkoholu przy ekstrakcie 21% wag., goryczka na poziomie 41 IBU. W składzie woda, słód monachijski, pilzneński, carafa II, caramunich typ II, special B, płatki owsiane, cukier Muscovado, chmiel Marynka i Lubelski, drożdże dolnej fermentacji 2206 Bavarian Lager. Niefiltrowane, pasteryzowane. Na ratebeer 71/39 overall/style. Warka do 21/04/2017.


Półlitrowa butelka, etykieta z pandą, pełne dane o składzie i parametrach zawartości, czarny goły kapsel. Piana niewielka, szybko opada do firanki. Barwa ciemno brązowa, nieprzejrzysta. Aromat niezbyt intensywna, jest kakao, karmel, brązowy cukier, lukrecja... W smaku półsłodkie, fajnie aksamitne, gładkie, tu pojawia się kawa po turecku, kawa zbożowa, czekolada, karmel, jest paloność, jest średnia goryczka, jest też alkohol, choć nie przeszkadza. Obok wędzonej śliwki lekka kanaliza w posmaku. Wysycenie niskie, drobne.


Całkiem niezły "bałtyk", dla mnie lepszy od większości regionalno-koncernowych dostępnych w marketach.
Cena: 8,20zł

7,5/10pkt







Zakupione w Błoniu w sklepie Kraina Alkoholi www.facebook.com/KrainaAlkoholiBlonie

Browar:
deerbear.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz