Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 5 października 2016

whisker.beer - Whisker A1

Whisker A1 z kontraktowego browaru whisker.beer to Sour Milk Saison z dodatkiem kwiatów hibiskusa i wiśni, zakwaszane metodą kettle sour, uwarzone w Browarze Wąsosz. Piwo chmielone jest niemieckim chmielem Magnum i polskim sybilla, dodano również laktozę i mleko w proszku. Parametry: 3,8% obj. alkoholu przy ekstrakcie 10% wag., goryczka na poziomie 20 IBU. W składzie ponadto woda, słód pilzneński, pszeniczny, monachijski, drożdże Safale Belle Saison oraz bakterie Lactobacillus helveticus. Niefiltrowane, pasteryzowane. Na ratebeer trunek oceniony na 86 punkty ogółem i 72 w stylu. Warka do 11/05/2017.


Półlitrowa butelka, biała, minimalistyczna etykieta z pełnymi danymi o składzie i parametrach zawartości, biały goły kapsel. Piany brak. Barwa czerwona, klarowna. W aromacie czerwone, kwaskowe owoce w typie wiśni, czerwonej porzeczki, kompotu z truskawki. W smaku lekkie, kwaskowo kompotowe, jogurtowe, bardzo podobne nutki co w zapachu. Ogólnie delikatne, lekko cierpko-szorstkie od hibiskusa (?), z minimalną pestkową goryczką i średnim do niskiego wysyceniem. Daleko z tyłu pałęta się też siarka...


Jak na debiutanckie piwo nowego browaru kontraktowego całkiem poprawny wiśniowy sour ale...
Cena: 8,00zł

7-/10pkt








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz