Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 28 sierpnia 2016

Prairie - Bomb!

Prairie Bomb! z amerykańskiego browaru leżakowany z dodatkiem kawy, czekolady, wanilii i papryczek chili ancho, o zawartości alkoholu na poziomie 13% obj. i goryczce 65 IBU. Na ratebeer trunek oceniony na 100 punktów overall i 99 style!


Beczułkowata butelka 355ml, niepełne dane o składzie i parametrach zawartości, firmowy kapsel z logo browaru. Pianka niewielka, sycząca, od razu po nalaniu opada do zera jak na pepsi. Barwa czarna z brązowymi refleksami, gruba warstwa osadu na dnie butelki. Aromat to potężna dawka kakao, szwajcarskich czekoladek i kawy, w tle wanilia i specyficzny zapach papryczek. W smaku dość słodkie, dość rzadkie, czuć wszystko to co w zapachu plus pikantność papryczek na finiszu, karmel, paloność, cola... Goryczka średnia, tytoniowa, alkohol nieźle wkomponowany, przyjemnie rozgrzewający. Wysycenie średnie, za wysokie jak na RISa.


Całkiem niezły RIS, ale nie wybitny, jak sugerują oceny na RB. Poza całą maestrią w zapachu i smaku brakuje mi tu gęstości, ciała, to się po prostu pije jak zwykłego, lekkiego sweet stouta, w dodatku przegazowanego... Oczywiście pikantne papryczki też nie poprawiają sytuacji...
Ps.
Piwo ponad rok spędziło "na leżaku".
Cena: 36,50zł

8/10 pkt





Zakupione w sklepie piwa-regionalne.com.pl

Browar:
prairieales.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz