Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 4 sierpnia 2016

Solipiwko - Barrel Nygus

Barrel Nygus to uwarzony w Browarze Zarzecze, przez kontraktowy browar Solipiwko, Double Milk Stout WBA, czyli leżakowany w beczkach po whisky. Jest to ciemne, mocne piwo górnej fermentacji, niefiltrowane i pasteryzowane, o zawartości alkoholu na poziomie 7,4% obj, 19,1° Plato i goryczce 38 IBU, chmielone polską Marynką i Lubelskim. W zasypie mamy słód pale ale, monachijski, karmelowy, czekoladowy, black, słód pszeniczny, płatki jęczmienne, laktoza, suche drożdże US-05. Na ratebeer kosmiczne 98 punkty overall i 98 style, co daje miejsce w Top 50 w kategorii Sweet Stout. Warka do 10/12/2016.


Butelka 330ml, niebieska etykieta z białymi napisami, pełne dane o składzie i parametrach trunku, czarny goły kapsel. Piana niska, sycząca jak na coli, szybko znika do zera. Barwa ciemno brązowa, prawie czarna, nieprzejrzysta. W aromacie wyraźnie czuć beczkę - wanilia, dębina i świeży kokos, poza tym czekolada, kawa cappuccino i karmel. W smaku dość słodkie, ponownie króluje wanilina, czekolada, kawa latte oraz likierowy alkohol, który z niewielką paloną goryczką całkiem fajnie kontrują słodycz. Posmaki whisky, starego drewna i coli w aftertejsie. Wysycenie niskie do średniego, drobne, początkowo odrobinę za wysokie. Dość rzadkie w odczuciu, lepkie, bardzo pijalne.


Ciekawy Sweet Stout, fajnie zmieniony leżakowaniem w beczce, przyjemny w zapachu i przez swoją wodnistość nieziemsko pijalny, co nie jest tu dla mnie zaletą, ponieważ spodziewałem się bardziej gęstego, pełnego trunku.
Cena: 15,20zł

7,5/10 pkt






Zakupione w sklepie online: piwa-regionalne.com.pl

Browar:
http://browarsolipiwko.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz