Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 21 maja 2016

Mikkeller - A Red & White Christmas

A Red & White Christmas z duńskiego browaru kontraktowego Mikkeller, uwarzone w belgijskim De Proef Brouwerij, to Witbier, a właściwie imperialna hybryda pomiędzy angielskim Red Ale i belgijskim Witbierem. Piwo zawiera 8% alkoholu i jest przygotowywane specjalnie na święta Bożego Narodzenia. W składzie woda, słód jęczmienny, niesłodowana pszenica, płatki pszeniczne, amerykański chmiel, skórka gorzkiej pomarańczy curacao, kolendra i drożdże. Na ratebeer 97 punkty ogółem i 100 w stylu co daje 9 miejsce w Top 50. Data przydatności do 13/08/18.


Butelka 750ml, niepełny skład i parametry na kontrze, duży czerwony kapsel. Piana obfita, kremowa, trwała, przypominająca bitą śmietanę. Barwa czerwono bursztynowa, mętna. Aromat intensywny, przyjemny - są czerwone owoce w typie porzeczki, żurawiny, jarzębiny, do tego odrobina pomarańczy i świerku. W smaku podobnie - lekko kwaskowe, żywiczne, owocowe, z fajną pszeniczną podstawą słodową i karmelem. Goryczka średnia, ziołowo kolendrowa. Wysycenie średnie do niskiego, kremowe, lepkie, z nieźle ukrytym alkoholem.


Podsumowując trzeba przyznać, że piwu zdecydowanie bliżej do Red Ale niż do Witbiera. Motyw czerwonych owoców i sporej słodowości gra tu pierwsze skrzypce.
Cena: 45,00zł

7,5/10 pkt





Zakupione w sklepie online: www.smakpiwa.pl

Browar:
http://mikkeller.dk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz