Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 12 kwietnia 2016

Pracownia Piwa - 6 Joseph's Street coffee Etiopia Djimah

6 Joseph's Street coffee ETIOPIA DJIMAH z browaru Pracownia Piwa to Rye Stout z dodatkiem wysokiej jakości kawy Etiopia Djimah (dziko rosnąca arabika o profilu gorzkiej czekolady). Trunek ma takie same parametry jak piwo bazowe - ekstrakt 15% wag., alkohol 6% obj., goryczka 38 IBU. W składzie: woda, słód jęczmienny, żytni, czekoladowy, karmelowy, amerykański chmiel Tomahawk, kawa, drożdże górnej fermentacji. Piwo niefiltrowane i niepasteryzowane. Na ratebeer ocenione na 85 punktów ogółem i 81 w stylu.


330ml butelka, goły czarny kapsel i etykieta foliowa zawierająca pełne dane na temat parametrów i niepełny skład trunku. Bardzo ładna, beżowa piana, dość trwała i ładnie zdobiąca szkło. Barwa ciemno brązowa, wydaje się klarowna. Silny aromat gorzkiej czekolady i mocnej, kwaskowej, świezo palonej kawy. W smaku mocno kawowe, kwaskowe i gorzkie jednocześnie, likierowe w posmaku. Goryczka średnia, popiołowo palona. Nagazowanie niskie, lekko szorstkie w odbiorze.


Dodatek dobrej kawy zdecydowanie poprawił aromat oryginalnego 6 Joseph's Street, w smaku natomiast pojawiła się spora kawowa kwaskowość, która zmniejsza pijalność i smaczność piwa.
Cena: 7,00zł

7/10 pkt





Zakupione na Warszawskim Festiwalu Piwa 2016: warszawskifestiwalpiwa.pl

Browar:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz