Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 6 marca 2016

Clock - Clock 12° American Pale Ale

Clock 12° American Pale Ale z czeskiego browaru Řemeslný Pivovar Clock, to jasne, lekkie APA o zawartości alkoholu na poziomie 5% obj., 12° Plato i goryczce 35 IBU. Skład: woda, słody jęczmienne,  amerykańskie chmiele Simcoe i Cascade oraz drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer ocenione na 91 punkty ogółem i 95 w stylu.


Butelka od szampana o pojemności 750ml, brak pełnego info o składzie, pełne info za to na temat parametrów zawartości na seledynowej etykiecie, złoty goły kapsel. Piana drobno i średnio obfita, szybko opada do postrzępionych chmurek, ładnie zdobi szkło. Barwa ciemno złota, opalizująca, z drobinkami chmielu pływającymi wewnątrz. Aromat przyjemny, stonowany, sporo cytrusów, żywicy i kwiatów. W smaku wytrawnie, owoce tropikalne na równi z grejpfrutem i pomarańczem, w kontrze średnia, albedowo-świerkowa gryczka. W posmaku delikatna cierpkość zielonego banana. Nagazowanie drobne, powyżej niskiego, sesyjne i lekkie, choć mocno chmielowe w odbiorze.


Piwo leżące gdzieś pomiędzy wytrawnym APA a West Coast IPA, bez karmelu, mocno nachmielone, z delikatną podbudową słodową i toną owoców oraz punktową i konkretną na tym tle goryczką.
Cena: 13,50zł

8/10 pkt





Zakupione w sklepie Piwnica Wrocław: www.facebook.com/piwnica.sklep

Browar:
www.pivovarclock.cz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz