Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 27 lutego 2016

De Molen - Cedar Wood Infused Quad

Cedar Wood Infused Quad z holenderskiego Brouwerij de Molen to Quadrupel - ciemne, mocne piwo górnej fermentacji w trapistowskim stylu, fermentowane z dodatkiem drewna cedrowego, niepasteryzowane i refermentowane w butelkach. Ekstrakt na poziomie 24,3° Plato, alkohol 10% obj., goryczka 46 IBU. W składzie woda, słody: pilzneński, karmelowy, czekoladowy, mild i owsiany oraz amerykański aromatyczny chmiel Citra, drożdże. Trunek zabutelkowany we wrześniu 2015 z datę przydatności do września 2018 roku. Na ratebeer oceniony na 93 punkty ogółem i 72 w stylu.


Butelka 330ml, biała etykieta z czarnymi napisami, pełne dane o parametrach i składzie piwa, firmowy kapsel. Piana obfita, kremowa, niezbyt trwała. Barwa miedziano rubinowa, klarowna. W aromacie karmel, rodzynki, figi, skórka cytryny, drewno. Smak dość słodki, słodowy, czuć wyraźnie amerykański chmiel, dojrzałe słodkie mandarynki, likier pomarańczowy. W aftertejsie delikatne taniny od drewna cedrowego i kompot wigilijny. Goryczka średnia, zalegająca. Alkohol wyraźny, mocno rozgrzewa w przełyku. Nagazowanie niskie, treściwe choć niezbyt gęste w odbiorze.


Nowofalowa interpretacja klasycznego mocnego piwa belgijskich zakonników nie do końca mnie przekonała. Duża ilość intensywnej Citry nieco zaburza odbiór piwa, choć pewnie ma to swój urok. Mógłby się też lepiej ułożyć alkohol...
Cena: 13,00zł

7/10 pkt





Zakupione w sklepie online: piwa-regionalne.com.pl

Browar:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz