Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 5 stycznia 2016

Moinette Blonde

Moinette Blonde z belgijskiego Brasserie Dupont to Belgian Strong Ale - jasne, mocne piwo górnej fermentacji, refermentowane w butelkach, warzone od 1955 roku. Zawartość alkoholu na poziomie 8,5% obj. Na ratebeer trunek wysoko oceniony - 97 punktów ogółem i tyle samo w stylu. Wszystkie wcześniejsze piwa z tego browaru nie schodziły poniżej 8 punktów na 10, dlatego i w tym przypadku liczę na klasę.


Butelka "od szampana" 750ml, zakorkowana specjalnym korkiem owiniętym drutem z czarną blaszką z czerwonym logo browaru, skromna pomarańczowa etykieta, niepełne informacje o składzie i parametrach zawartości. Po przelaniu do szkła tworzy się drobno i średnio oczkowa, obfita, kremowa piana, trwała, ładnie oblepiająca szkło. Barwa złota, opalizująca. Aromat lekko kwaskowy, lekko dziki (stajnia, spocona klacz), ze sporą ilością estrów (białe winogrona, brzoskwinie, ananas) i fenoli (czerwony pieprz). W smaku wszystko to co w zapachu, choć jest więcej rodzynkowo biszkoptowej słodyczy, kwaskowatości praktycznie brak. Oczywiście sporo brzoskwiń, moreli, winogron, białego wina, trawy cytrynowej i pieprzu w różnych kolorach na finiszu. Goryczka niska do średniej, ziołowa migdałowa. Alkohol perfekcyjnie ukryty. Nagazowanie dość wysokie, drobne, szampańskie.


Świetny przedstawiciel stylu, z fajnym "brettowym" aromatem, piękną pianą i perfekcyjnie ułożonym alkoholem. Przypomina takiego "Funky Tripla", choć do pełni szczęścia brak mi bardziej zdecydowanej dzikości w smaku. Idealne piwo na sylwestra zamiast półsłodkiego szampana!
Cena: 21,90zł

8,5+/10 pkt





Zakupione w sklepie online: www.smakpiwa.pl

Browar:
www.brasserie-dupont.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz