Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 6 grudnia 2015

De la Senne - Brusseleir Zwet IPA

Brusseleir Zwet IPA uwarzone zostało przez belgijski Brasserie de la Senne i według info z etykiety jest to Dark Ale (coś pomiędzy Black IPA i Brown IPA?). Piwo zawiera 8% obj. alkoholu, 70 IBU, w składzie woda, słód jęczmienny, słód żytni, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer piwo ocenione na 92 punkty ogółem i 74 w stylu.


Butelka 330ml, srebrny kapsel, niepełne info o składzie i parametrach zawartości. Piana obfita, drobno i średnio pęcherzykowa, trwała. Barwa mocnej herbaty, piwo mocno "gazuje w szkle". Aromat nie jest zbyt intensywny jak na IPA, jest trochę estrów w typie brzoskwiń, suszone rodzynki, siano, trawa cytrynowa i jakieś lekko żelaziste nuty, prawdopodobnie odchmielowe. W smaku wita nas fajna żywica, odrobina cytrusów, karmelu, czekolady... Niewielka słodycz szybko kontrowana jest średnią, iglakowo pestkową goryczką. Czuć alkohol, który na finiszu mocno rozgrzewa, aczkolwiek nie jest nieprzyjemny. Nagazowanie wysokie do średniego.


Dość trudno jednoznacznie stwierdzić, jaki jest to styl - bez wątpienia ciemne, mocno chmielone IPA, które jest dowodem na to, że piwna rewolucja obecna jest także w tak piwnie-konserwatywnym kraju jak Belgia.
Cena: 11,30zł

7/10 pkt





Zakupione w sklepie online: piwa-regionalne.com.pl

Browary:
http://brasseriedelasenne.be


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz