Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 22 kwietnia 2015

Bednary - Kostamera

Kostamera z browaru rzemieślniczego Bednary jest Stoutem Owsianym o ekstrakcie 14° Plato i zawartości alkoholu na poziomie 5,5% obj. Co ciekawe, oprócz płatków owsianych w składzie, piwo jest leżakowane z opiekanymi płatkami dębowymi, aromatyzowanymi wanilią i macerowanymi 6-letnim burbonem. Na ratebeer 87/86 punkty ogółem/w stylu.


Butelka 500ml, kapsel czarny, niepełne info o składzie i parametrach zawartości. Piana niska, drobne, jasno brązowa, szybko znika. Barwa czarna, nieprzejrzysta. W aromacie gorzka czekolada na pierwszym planie, w głębi faktycznie czuć nuty whisky i beczki (wyraźniejsze po ogrzaniu), wanilia bardzo delikatna. Pachnie ładnie, raczej w słodką stronę. W smaku natomiast wytrawnie, ale bardzo aksamitnie i łagodnie - ciemna czekolada, lekka dębowa cierpkość, torfowa paloność i nieduża kakaowo-koniakowa goryczka. W afterteasie znów posmaki whisky i palone kable. Nagazowanie niskie, drobniutkie, brak kwaskwatosci. Alkohol zaznaczony, aczkolwiek bardzo dobrze ułożony.


Udane połączenie wytrawnego stoutu i akcentów dobrego bourbona. Mimo niskiej zawartości alkoholu da się odczuć, że mamy do czynienia z trunkiem szlachetnym i złożonym. Dziwne, ale nie brakuje mi tu słodkości (której oczekuję od stoutów owsianych), a lekka wanilia, akcenty dębowe i torfowość podkreślają nietuzinkowość tego piwa. Browar Bednary ma wielkiego plusa i czekam za możliwością degustacji kolejnych ich piw...

Cena: 8,50zł

8-/10pkt





Zakupione w sklepie piwa-regionalne.com.pl

Browar:






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz