Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 9 listopada 2014

SzałPiw - Bździągwa

Bździągwa z wielkopolskiego browaru kontraktowego SzałPiw, to Belgijskie Ale, na ratebeer ocenione na 51/70 punktów overall/style. Ekstrakt 13% wag., alkoholu - 5,6% obj., piwo niefiltrowane, niepasteryzowane, refermentowane w butelkach. W składzie: woda, słód pilzneński, monachijski, karmelowy, polski chmiel Marynka, Sybilla oraz słoweński Styrian Goldings, belgijskie drożdże górnej fermentacji, cukier.


Butelka 500ml, fajna etykieta, kapsel dedykowany. Piana solidna, dość szybko jednak znika, kolor złoto-pomarańczowy, mętny. Bździągwa pachnie bardzo "belgijsko", dziko - aromaty stajni, ocierające się o mokrą ścierę, przykrywają pozostałe, w tle trochę kwaśnych porzeczek, brzoskwini, biszkoptów. W smaku wytrawne, wodniste i drożdżowe, odrobina ciasteczek, lekka kwaskowatść, niska goryczka. Wysycenie średnie do wysokiego.


Piwo nie dla każdego, raczej dla miłośników klimatów funky...
Cena: 7,90zł

6-/10 pkt





Zakupione w Kaliszu w Alkoflora www.facebook.com/Alkoflora

Browar:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz