Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 15 lutego 2019

Edge - Barrica #31

Barrica #31 z hiszpańskiego w hiszpańskim Edge Brewing Barcelona, to Imperial Stout będący blendem piw leżakowanych w beczkach po burbonie Jim Beam, Heaven Hill oraz Buffalo Trace. Piwo ma 9,8% obj., 52 IBU, w składzie woda, słód jęczmienny, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer niewiele ocen. Warka do 07/10/2021.


Butelka 330ml, kapsel firmowe, brak pełnego składu i parametrów na pomarańczowej etykiecie. Piana średnio obfita, średnio trwała. Barwa czarna z brązowym refleksem. W aromacie ewidentne nuty beczkowe (migdały, trochę waniliny), drewniano orzechowe, burbonowe, czekoladowe... W smaku półsłodkie, sporo kakao, orzechów włoskich, karmelu, wanilii, finisz kawowo-beczkowy, lekko kwaskowy, ze średnią, paloną goryczką. Wysycenie niskie do średniego, dość rzadkie w odbiorze. Alkohol z barrel ageingu obecny, ale nie przeszkadza.


Ogólnie tylko ok jak na RISa BBA - trochę przeszkadza mi podwyższona kwaśność "a'la Widawa", podwyższone wysycenie i brak ciała...

Cena: 5,95€

7+/10 pkt





Zakupione w holenderskim sklepie www.speciaalbierpakket.nl

Browar:
edgebrewing.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz