Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 3 stycznia 2019

Browar Stu Mostów - SALAMANDER Citrus DDH DIPA

Citrus DDH DIPA to Double Dry Hopped DIPA z dodatkiem suszonych pomarańczy, cytryn i grejpfrutów, uwarzone we wrocławskim browarze restauracyjnym Browar Stu Mostów i wydane w serii "Salamander". Trunek zawiera ekstrakt początkowy na poziomie 17,5% wag., alkohol 7,5% obj. i goryczkę 60 IBU. W składzie woda, słód pilzneński, słód pszeniczny, płatki owsiane, płatki pszenne, amerykański chmiel Mosaic, Simcoe, Centennial i Eureka oraz australijski Galaxy, suszone cytrusy (po 0,2% każdego), drożdże górnej fermentacji US-05 + New England. Piwo niefiltrowane i pasteryzowane, na ratebeer ocenione na 48 punktów ogółem i 11 w stylu. Warka do 04/10/2019.


Butelka 330ml, firmowy kapsel, żółta etykieta z niepełnym składem i dokładnie określonymi parametrami trunku. Piana nieduża, szybko opada do firanki. Barwa żółta, mętna, z pływającymi glutami i farfoclami (od owoców?), gruba warstwa osadu na dnie butelki... W zapachu trochę zgniłych cytrusów, miodu z cytryną i ice tea. W smaku wytrawne, lekko kwaskowe, gorzkie, z posmakiem nadgniłych pomarańczy i cytryn. Zalegająca, zestowo pestkowa goryczka, średnie wysycenie, lekko pikantny finisz...



Coś tu chyba "nie pykło", rozczarowanie...

Cena: 9,89zł

4,5+/10 pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
100mostow.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz