Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 10 stycznia 2019

Kees - Barrel Project: 18.05

Barrel Project 18.05 Barley Wine Aged on Craigellachie Barrels z holenderskiego Brouwerij Kees, to BW leżakowane w dębowych beczkach po szkockiej whisky Craigellachie. Alkohol 11,2% obj., goryczka 55 IBU, w składzie: woda, słód pale ale, pale crystal, amerykański chmiel Cascade i Simcoe, cukier, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer piwo ocenione na 89 punktów ogółem i 60 w stylu. Data przydatności do 05/2021.


Butelka 330ml, biała etykieta z niepełnym info o parametrach i składzie piwa, firmowy kapsel. Piana drobna, średnio obfita i trwała. Barwa miedziana, zamglona. W aromacie trochę whisky, trochę świeżej dębiny i nut parkietowych, do tego karmel, rodzynki i ciemny miód - przeciętnie. W smaku znacznie fajniejsze, umiarkowanie słodkie, treściwe, słodowe, sporo suszonych owoców, zwłaszcza fig, melasy, migdałów, jakieś posmaki torfu, gdzieś pałęta się też ta nuta lakierowa, parkietowa, ale nie drażni. Finisz lekko goryczkowy, pikantny i rozgrzewający od whisky. Nisko wysycone, oleiste, syropowe w odbiorze.


W ustach klasa, zapach do poprawy ;)

Cena: 4,09€

8-/10 pkt





Zakupione w holenderskim sklepie www.speciaalbierpakket.nl

Browar:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz