Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 11 listopada 2018

Jopen - Solomon's Judgement Scottish Whisky & Cognac Barrel Aged

Solomon's Judgement Scottish Whisky & Cognac Barrel Aged z holenderskiego browaru Jopen, to Imperial Stout 555 dni leżakowany w beczkach po szkockiej whisky Ben Nevis, Isle Of Arran oraz po koniaku. Piwo ma 12,2% obj. alkoholu, goryczkę 50 IBU, w składzie: woda, słód jęczmienny, słód pszeniczny, amerykański chmiel Comet, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer ocenione na 97 punktów overall i 74 style. Data rozlewu: 12/10/2017.


Butelka 330ml, brak pełnego składu i parametrów na etykiecie, firmowy kapsel. Barwa czarna, z brązowym refleksem u dna, piana nieduża, średnio trwała. W zapachu intensywne nuty palone, nuty whisky, koniaku, kawy, pralin, migdałów... W smaku półsłodkie, marcepanowe, popiołowe, sporo tu koniaku, trochę waniliny, trochę kwaśnej kawy, trochę nut torfowych. Goryczka niska do średniej, tytoniowo palona, solidne rozgrzewanie od szlachetnego alko, niskie wysycenie, dość pełne, likierowe body.


Rzecz raczej dla sympatyków koniaku, aczkolwiek według mnie wyszło całkiem fajne, wyraźnie beczkowe i mocno palone piwo...

Cena: 28,09zł

7,5+/10 pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
www.jopenbier.nl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz