Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 29 lipca 2018

Jopen - Meesterstuk 2018

Meesterstuk 2018 z holenderskiego browaru Jopen, to warzone corocznie, w limitowanej ilości, z okazji dnia świętego Marcina, patrona piwowarów, specjalne piwo (meesterstuk = masterpiece = arcydzieło) - w roku 2018 jest to Oatmeal Quadrupel. Zawartość alkoholu na poziomie 11,11% obj., goryczka 35 IBU, w składzie: woda, słód jęczmienny, płatki owsiane, słód pszeniczny, chmiel, kolendra, cukier Rock, drożdże. Na ratebeer 93 punktów ogółem i 75 w stylu. Data butelkowania: 15/11/2017.


Grawerowana butelka 330ml, etykieta z niepełnymi danymi o składzie i parametrach zawartości, firmowy kapsel, krawatka. Piana średnio obfita, sycząca, szybko opada do chmurki. Barwa rubinowa z pływającymi drobinkami. W aromacie melasa, daktyle, ciemne winogrono, kolendra, czerwone jabłko... W smaku półsłodkie, są suszone owoce (rodzynki), są zioła, karmel, ciemny miód... Nieduża, migdałowo pikantna goryczka, średnie do wysokiego wysycenie, lekko oleiste w odbiorze, z delikatnie rozgrzewającym alko.


Chyba najfajniejszy z ostatnio degustowanych holenderskich quadów - do La Trappe wciąż daleko, ale tu przynajmniej klasztorny profil zachowany...

Cena: 3,30€

7,5/10 pkt






Zakupione w holenderskim sklepie speciaalbierpakket.nl

Browar:
www.jopenbier.nl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz