Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 3 maja 2018

SzałPiw - Duke of Flanders Cuvée

Duke of Flanders Cuvée z wielkopolskiego browaru kontraktowego SzałPiw, uwarzone w  Browarze Wąsosz, to Sour Red, a dokładniej Flanders Red Ale, leżakowane w beczkach po czerwonym winie Bordeaux, mieszanka roczników 2013 i 2016. Piwo niepasteryzowane, refermentowane w butelkach, zawiera 7% obj. alkoholu przy ekstrakcie 16% wag. i chmielone jest polskim chmielem Marynka. W składzie: woda, słód pilzneński, monachijski, karmelowy, cukier, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer ocenione na 97/86 punktów overall/style. Data przydatności 03/03/2018 (2 miesiące po terminie).


Butelka 750ml, czerwono biała etykieta, korek, drucik, czarne złotko. Czerwono brązowe, klarowne, bez piany. W zapachu czerwone wino, wiśnie, ocet balsamiczny, odrobina wanilii... W smaku umiarkowanie kwaśne, wiśniowe, winne, octowe, lekko taniczne, lekko cierpkie, lekko słodkie, z waniliowo beczkowym finiszem. Średnie wysycenie, przyjemnie aksamitne w odbiorze.


Reasumując całkiem fajne, aczkolwiek po kilku łykach przeszkadza mi ta octowość, chyba leżak mu nie służy...

Cena: 60,00zł

7,5+/10 pkt






Zakupione na Warszawskim Festiwalu Piwa warszawskifestiwalpiwa.pl

Browar:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz