Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 3 stycznia 2018

Põhjala - CocoBänger

CocoBänger to Imperial Stout z dodatkiem prażonego kokosa i kawy Caturra z Kostaryki, uwarzony w estońskim browarze Põhjala. Piwo zawiera 12,5% alkoholu, 32,5° Plato, 60 IBU, w składzie woda, słód pale ale, monachijski, special B, crystal 300, crystal 150, crystal 200, carafa II special, czekoladowy, czekoladowy żytni, płatki owsiane, niemiecki chmiel Magnum oraz amerykański HBC472, wiórki kokosowe, kawa, drożdże. Na ratebeer ocenione na 100 punktów ogółem i 90 w stylu. Warka do 15/11/20.


Butelka 330ml, firmowy kapsel, niepełne dane o parametrach i składzie trunku. Piana średnia, gruba, sycząca, szybko opada do zera. Barwa czarna z brązowymi refleksami. W aromacie kawa, kokos i kakao... W smaku bardzo słodkie, bounty w płynie z kawowym finiszem. Nieduża, palona goryczka, lekko pikantne w posmakach. Wysycenie średnie do niskiego, nieco za wysokie. W odbiorze rozgrzewające, dość pełne i wyklejające.


Ogólnie fajne, deserowe piwo, ewidentnie #teamslodyczka (a nawet #teamcukrzyca), nieco przeszkadza odczucie alkoholu, kojarzącego się z czystym Malibu...

Cena: 24,01zł

8/10 pkt





Zakupione w sklepie dobrychmiel.pasaz24.pl

Browar:
pohjalabeer.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz