Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 12 grudnia 2017

Alvinne - Morpheus Vintage Sour Blend

Morpheus Vintage Sour Blend z belgijskiego Brouwerij Alvinne, to ich Chain Reaction (czyli lekkie Wild Ale na dzikich drożdżach Morpheus, uwarzone w kooperacji ze szkockim Six°North) w wersji Barrel Aged Blend - leżakowane przez 36, 24 i 18 miesięcy w różnych dębowych beczkach, zblendowane przed zabutelkowaniem. Piwo zawiera 6% obj. alkoholu, jest niefiltrowane i refermentowane w butelkach. W składzie: woda, słód jęczmienny, pszeniczny (40%, w tym 15% niesłodowana pszenica), chmiel i drożdże. Na ratebeer ocenione na 92 punkty ogółem i 62 w stylu. Data ważności do sierpnia 2022.


Butelka 750ml, skromna czerwono biała etykieta z niepełnymi danymi o składzie i parametrach zawartości, brak kontry, złoty kapsel. Piana nieduża i niezbyt trwała, barwa złota, lekko mętna. W aromacie białe wino, sok z cytryny, winogrona, stare drewno i skóra. W smaku podobnie, jest winna kwaśność, jest ocet jabłkowy, cierpkość i mineralność, ale jest też migdałowa słodycz oraz delikatna stajnia na finiszu. Niskie wysycenie, średnia pijalność.


Generalnie jest ok, wszystko co być powinno, aczkolwiek kwaśność jak dla mnie jest odrobinę zbyt octowa, mało owocowa.
Cena: 11,25€

7/10 pkt





Zakupione w belgijskim sklepie www.bieresgourmet.be

Browar:
www.alvinne.be
sixdnorth.co.uk


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz