Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 12 listopada 2017

Sante Adairius Rustic Ales - Four Legs Good

Four Legs Good to Sour Barrel Aged Blond Quadrupel uwarzony w amerykańskim Sante Adairius Rustic Ales. Piwo zawiera alkohol na poziomie 9,9% obj., na ratebeer ocenione na 98 punktów ogółem i 95 w stylu.Vintage 2017.


Brązowa butelka 750ml, firmowy kapsel, niepełne dane na etykiecie. Piana średnio obfita, dość trwała, barwa złota, mocno opalizująca. W aromacie nutki octowe, winne, taniczne, w tle dojrzałe, słodkie winogrona, sherry, porto... Ciekawe. Smak także zaskakujący - niby kwaskowy, lekko cierpki, ściągający, cydrowo-jabłkowy, ale spod tego czuć słodycz, rodzynki, wino deserowe... Goryczka niska, migdałowa, bardziej kojarząca się ze starym drewnem... Niskie wysycenie, oleista, gęsta faktura, pięknie ukryte ABV.


Ciekawy trunek, swego rodzaju blend dwóch skrajnie różnych piw - z jednej strony kwaśno-dziki Sour/Wild Ale czy Lambic, z drugiej słodki, pełny Barley Wine czy Wheat Wine. Dla mnie cool.

Cena: 23,96€

8+/10 pkt






Zakupione w belgijskim sklepie www.beergium.com

Browar:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz