Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 15 listopada 2017

Browar Stu Mostów - WRCLW Barley Wine Blackstrap Molasses Rum B.A. 2016

WRCLW Barley Wine Blackstrap Molasses Rum B.A. 2016 to English Barley Wine z dodatkiem melasy trzcinowej, leżakowane w dębowych beczkach po jamajskim rumie, uwarzone we wrocławskim Browarze Stu Mostów i wydane w serii Barrel Aged series WRCLW. Piwo zawiera ekstrakt początkowy na poziomie 24,7% wag., alkohol 9,6% obj. i goryczkę 50 IBU. W składzie woda, słód pilzneński, monachijski, karmelowy 110-130 EBC, karmelowy 300 EBC, melasa, amerykański chmiel Columbus i słoweński Styrian Goldings, drożdże  S-04. Piwo niefiltrowane i niepasteryzowane. Na ratebeer 99 punktów ogółem i 97 w stylu. Warka do 20.06.2019.


Butelka 330ml, firmowy kapsel, etykieta z niepełnym składem i parametrami trunku. Piany brak, barwa miedziano mahoniowa, klarowna. W aromacie przyjemna wanilia, rum, karmel, toffi - fajnie. Smak półsłodki, stara się nadążyć za zapachem - głównie karmel, razowiec, rodzynki, rum i wanilia w posmaku. Goryczka nieduża, tytoniowa. Niskie wysycenie, rozgrzewający, nieco rozpuszczalnikowy alkohol, lekko oleista konsystencja.


Ogólnie dużo lepsze piwo niż wersja podstawowa, choć nadal pozostało trochę ciasta drożdżowego, zakalca w smaku.

Cena: 20,20zł

7/10 pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
100mostow.pl






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz