Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 5 października 2017

American Solera - Eng-Yak

Eng-Yak, z amerykańskiego browaru American Solera, to Barley Wine Aged in Cognac Barrels, czyli mocne, słodowe piwo górnej fermentacji, 18 miesięcy leżakowane w dębowych beczkach po koniaku i następnie kolejne 12 miesięcy leżakowane w butelkach (refermentacja). Alkohol na poziomie 12% obj., na ratebeer 94 punktów ogółem i 79 w stylu.


Butelka 375ml, lakoniczne dane o składzie i parametrach na kontrze, złoty, duży kapsel. Piana średnio obfita, lekko sycząca, szybko opadająca do chmurki. Barwa miedziana, opalizująca. W zapachu słodowo, karmelowo, do tego trochę rodzynek i starego chmielu, beczka w postaci delikatnej waniliny i koniaku w dalekim tle. W smaku dużo lepiej - słodko, likierowo, jest melasa, krówka, migdał, są suszone owoce, wosk pszczeli i sporo rozgrzewającego koniaku na finiszu. Goryczka nieduża, ziołowo pestkowa. Lekko oleiste, lekko szorstkie, pełne, choć nie gęste w odbiorze.


Jest bardzo dobrze, ale warto poleżakować to piwo, wydaje się, że czas działałby na jego korzyść i odczucie alkoholowości znacznie by spadło.
Ps.
Kwas izowalerianowy oczywiście znika po kilku minutach, w miarę "oddychania" piwa po przelaniu do szkła...
Cena: 11,98€

8-/10 pkt





Zakupione w belgijskim sklepie www.beergium.com

Browar:
americansolera.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz