Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 4 sierpnia 2017

Alvinne + L'Anti - Blends & Friends #1

#1 L’Anti z serii Blends & Friends, uwarzone w belgijskim Brouwerij Alvinne kolaboracyjnie z belgijskim Huisbrouwerij L'Anti, to Blond Sour Ale z dodatkiem kwiatów dzikiego bzu i kwiatów dzięgiela litwora, powstałe na bazie Cuvée Sofie. Piwo zawiera 8% obj. alkoholu, w składzie woda, słód jęczmienny, chmiel, kwiaty, drożdże. Na ratebeer ocenione na 90 punkty ogółem i 57 w stylu. Data przydatności do grudnia 2018.


Buteleczka 330ml, skromna biała etykieta z lakonicznymi danymi o zawartości, złoty goły kapsel. Piany praktycznie brak. Barwa żółto żółta, mętna. W aromacie kwaśne owoce, różowe wino, kwiaty. Smak kwaśny, jest cytryna, kiszona kapusta, cierpkie winogrono, dębina, gdzieś w tle czuć też te kwiaty - kojarzą mi się z mniszkiem, dodając lekkiej, ziołowo mleczowej goryczki na finiszu. Średnie wysycenie, rześkie, pijalne, nie czuć alko.


Wersja czysta oczywiście lepsza, aczkolwiek to też ma swój urok...

Cena: 4,22€

7,5/10 pkt






Zakupione w belgijskim sklepie www.bieresgourmet.be

Browar:
www.alvinne.be

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz