Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 29 lipca 2017

Alvinne - Mano Negra Aged in Bourbon Barrels

Mano Negra Aged in Bourbon Barrels z belgijskiego Brouwerij Alvinne, to Belgian Imperial Stout przez 10 miesięcy leżakowany w dębowych beczkach po bourbonie. Piwo zawiera 10% obj. alkoholu, jest niefiltrowane i refermentowane w butelkach. W składzie mamy wodę, osiem rodzajów słodów, dwa rodzaje chmielu i dzikie drożdże górnej fermentacji Morpheus. Na ratebeer ocenione na 93 punkty ogółem i 46 w stylu. Warka do 2018 roku (miesiąc rozmazany, nieczytelny).


Butelka 500ml, beżowa etykieta z niepełnymi danymi o składzie i parametrach zawartości, złoty kapsel. Gushing po otwarciu, piany brak, barwa ciemno brązowa, prawie czarna. Aromat delikatny, ale przyjemny - kawa, czekolada, wanilia, czerwone wino, pestki... W smaku półsłodkie, czekoladowe, waniliowe, kawowe, z drugiej strony delikatnie winne, lekko cierpkie, taniczne, z posmakiem migdałów, starego drewna i whisky. Goryczka średnia do niskiej, palona, tytoniowa, pestkowa. Nisko wysycone (lub odgazowane za sprawą gushingu), dość rzadkie, ale nieco lepkie w odbiorze, z rozgrzewającym alko.


Elegancki RIS, lepszy niż w wersji podstawowej, jak zwykle nutka wanilii dodaje gracji. Dla mnie jednak wciąż za mało ciała i za mało słodyczy...
Cena: 9,61€

7,5+/10 pkt






Zakupione w belgijskim w sklepie www.bieresgourmet.be

Browar:
www.alvinne.be

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz