Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 25 lipca 2017

Nómada - Imperial Raspberry Stout

Imperial Raspberry Stout, z hiszpańskiego Nómada Brewing, to malinowy RIS chmielony tylko niemieckim Magnum. Parametry: 10% obj. alkoholu przy 25° Plato i goryczce 50 IBU. W składzie: woda, słód pale, karmelowy, abbey, caraaroma, caramunich, palony, czekoladowy, palony jęczmień, maliny, niemiecki chmiel Magnum, japoński Sorachi Ace, drożdże. Na ratebeer oceniony na 93 punktów ogółem i 44 w stylu. Warka do 24/02/2018.


Butelka 330ml, niepełne info o składzie i parametrach trunku na kontrze, firmowy kapsel. Beżowa nieduża piana, która dość szybko opada do postrzępionej firanki. Barwa ciemno brązowa. Aromat zdominowany maliną, a właściwie liofilizowaną czy "suszoną", słodką maliną, w tle czekolada i espresso. W smaku malina w czekoladzie, jest trochę słodyczy, ale #temaslodyczka to to nie jest, trochę owocowej kwaskowatości, mleczna czekolada, kawa rozpuszczalna, średnia, palona goryczka, likier, a właściwie rozgrzewający alko. Niskie wysycenie, lepkie, lekko oleiste, ale nie gęste w odbiorze.


Dość poprawny imperialny stout, troszkę przypomina nalewkę wiśniową, tyle że zamiast wiśni są maliny. Jeśli jest to piwo z aromatami, to przyznaję, że fajnie się komponują z całością, choć warto zmniejszyć dawkę o połowę i mógłby się nieco lepiej ułożyć alkohol.
Cena: 17,90zł

7-/10 pkt





Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz