Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 23 czerwca 2017

Schneider Weisse - Tap X Nelson Sauvin

Tap X Nelson Sauvin (edycja 2017) to Weizen Bock z niemieckiego browaru Weissbierbrauerei G. Schneider & Sohn, wydany w ekskluzywnej serii TAP X. W składzie mamy wodę, słód pszeniczny, słód jęczmienny, nowozelandzki chmiel Nelson Sauvin, drożdże. Piwo niefiltrowane i niepasteryzowane, refermentowane w butelkach, zawartość alkoholu na poziomie 7,3% obj., goryczka 27 IBU. Na ratebeer ocenione na 97 punktów ogółem i 98 w stylu, co daje miejsce w Top 50.


Butelka 375ml, etykieta na grubym papierze, niepełne dane o składzie i parametrach, duży złoty kapsel, banderolka, kartonik z notą od twórców zawieszony na szyjce. Piana obfita, średnio trwała, barwa pomarańczowa, mętna jak w NEIPA. W aromacie są nuty cytrusowe, trawy cytrynowej, nuty białego wina, króluje jednak pszenica, czerstwe pieczywo, banan i przyprawy. Smak półwytrawny, z delikatną pszeniczną kwaskowatością i lekką słodyczą białego pieczywa, podobnie jak w aromacie jest banan, jest goździk, ale jest też chmiel w postaci winogron, lekkich cytrusów, siana. Niska goryczka, lekka cierpkość, niskie wysycenie, półpełne w odbiorze.


Niby zwykły Weizen Bock, a jednak fajnie nachmielony, fajnie złożony, a przy tym fajnie zbalansowany, przez co nieźle pijalny.
Cena: 20,50zł

8/10 pkt





Zakupione w sklepie ebrowarium.pl


Browar:
www.schneider-weisse.de








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz