Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 4 czerwca 2017

Founders - KBS

KBS (Kentucky Breakfast Stout) Bourbon Barrel Aged z amerykańskiego Founders Brewing Company, to Imperial Stout warzony z dodatkiem kawy i czekolady, przez rok leżakowany w dębowych beczkach po Bourbonie. Alkohol 11,9% obj. (na etykiecie), goryczka 70 IBU. Na ratebeer piwo ocenione na maksymalne 100 punktów ogółem i 100 w stylu, co daje wysokie miejsce w Top 50! Data butelkowania 12/06/2016.


Grawerowana butelka 355ml, brązowa etykieta z niepełnym info o parametrach i składzie piwa, firmowy kapsel. Piana drobna, kremowa, całkiem trwała. Kolor czarny, nieprzejrzysty. W aromacie wyrazista czekolada, wanilia, kawa, bourbon i drewno - w tej właśnie kolejności. Fajnie. Smak intensywny, słodki, palony, czekoladowy, waniliowy, kawowy, bourbonowy, w tle jakiś kokos, tonka, lody kakaowe, nieco sztuczny olejek migdałowy... W kontrze dość wysoka, tytoniowo palona goryczka, sporo ciała, niskie, drobne wysycenie, lekko popiołowe, wyklejające i rozgrzewające w odbiorze.


Potężne, kompleksowe piwo - wszystkiego jest tu dużo, wszystko jest dosadne, wręcz agresywne, ale to w końcu Russian Imperial Stout, w dodatku Bourbon Barrel Aged, co więcej, prawdopodobnie na sterydach (z aromatami?)... Mi to odpowiada!

Cena: 10,58€

9+/10 pkt





Zakupione w duńskim w sklepie boxbeers.com

Browar:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz