Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 19 maja 2017

Founders - Backwoods Bastard

Backwoods Bastard z amerykańskiego Founders Brewing Company, to Scotch Ale (tudzież Wee Heavy), leżakowane w dębowych beczkach po Bourbonie (single malt scotch). Alkohol 11,1% obj. (na etykiecie), goryczka 50 IBU, w składzie: woda, słód, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer piwo ocenione na maksymalne 100 punktów ogółem i 100 w stylu, co daje bardzo wysokie miejsce w Top 50! Data przydatności do 06/04/2017.


Butelka 355ml, brązowa etykieta z niepełnym info o parametrach i składzie piwa, firmowy kapsel. Piana drobna, kremowa, obfita. Kolor mocnej herbaty, klarowne. W aromacie sporo wanilii, toffi, karmelu, whisky i orzechów laskowych. Smak słodki, generalnie powtórka z zapachu z dominującym toffi, melasą, wanilią i rozgrzewającym bourbonem, w posmakach nutki kakaowe, miodowe i słonawo popcornowe... Niska, tytoniowo herbaciana goryczka, nieduże, drobne nagazowanie, fajnie oleiste, wyklejające i nieco popiołowe w odbiorze.


Jak zwykle beczki po bourbonie to strzał w dziesiątkę - może aromat nie powala intensywnością, zale jest bardzo przyjemny, dużo wanilii i dębiny za to w smaku. Przydałaby się też nieco gęściejsza faktura...

Cena: 7,77€

8,5+/10 pkt





Zakupione w duńskim w sklepie boxbeers.com

Browar:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz