Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 27 kwietnia 2017

Naparbier - Avant-Garde Belgian Golden Strong Ale (Edición 2016)

Belgian Golden Strong Ale (Edición 2016) uwarzone w hiszpańskim browarze Naparbier, wydane w ekskluzywnej serii Avant-Garde edycja 2016. Jest to mocne, jasne, intensywnie chmielone piwo w belgijskim stylu, o zawartości alkoholu 11% obj. i goryczce 70 IBU. W składzie: woda, słód pilzneński, amerykański chmiel Amarillo, Chinook oraz Simcoe, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer 93 punkty overall i 91 style.


Stylowa beczułkowata butelka o pojemności 330ml, elegancka etykieta, firmowy czarny kapsel z logo browaru, skąpe informacje o składzie i parametrach zawartości. Piana obfita, średnio i drobno oczkowa, trwała. Barwa złota, opalizująca. W aromacie białe owoce (liczi, winogrona), brzoskwinie, słodkie wino typu muskat, syrop klonowy... W smaku dość słodkie i lekko pikantne, przyprawowe, sporo tu kandyzowanych owoców, dojrzałych gruszek, moreli, miodu, a nawet wanilii. Na finiszu odrobina kwaskowato tanicznych skojarzeń z białym winem. Goryczka nieduża, ziołowa, średnie, drobne wysycenie, lekko rozgrzewający alkohol.


Deserowe a zarazem smukłe, gładkie piwo, nieźle pijalne zważywszy na ABV, mi przypomina bardziej słodki moscatel czy muscat niż piwo...
Cena: 17,70zł

8+/10pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
naparbier.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz