Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 28 marca 2017

De Ranke - Saison De Dottignies

Saison De Dottignies z belgijskiego Brouwerij De Ranke, to Saison intensywnie chmielony niemieckim Brewers Gold, Hallertau Mittelfrüh, angielskim Challenger oraz słoweńskim Styrian Golding. Piwo niefiltrowane, niepasteryzowane, refermentowane w butelkach. W składzie woda, słód jęczmienny, cukier, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Zawartość alkoholu to 5,5% obj., ekstrakt 15° BLG, goryczka 45 IBU. Na ratebeer oceniony na 92 punkty ogółem i 90 w stylu. Data przydatności do 12/07/21.


Owinięta w biały papier butelka 750ml, niepełne dane o składzie i parametrach, złoty duży kapsel. Obfita, mydlana piana, szybko redukująca się do chmurki. Barwa złota, klarowna. W aromacie nuty ziołowe, przyprawowe, słodowo ciasteczkowe. W smaku fajna biszkoptowa podstawa słodowa, delikatna słodowa słodycz szybko kontrowana jest ziołami, sianem, dość wyraźną goryczką chmielową. Pijalność zwiększa średnie, grube wysycenie, które na szczęście nie jest wysokie jak w szampanie czy sporej ilości belgów...


Fajne piwo gaszące pragnienie, na plus solidna goryczka i ziołowy profil, może nieco zbyt słodowa podstawa, a do pełni szczęścia przydałoby się więcej nutek funky...
Cena: 6,16€

7,5/10 pkt







Zakupione w sklepie www.bieresgourmet.be

Browar:
www.deranke.be


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz