Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 21 lutego 2017

Golem - Dybuk

Dybuk z kontraktowego Browaru Golem, to uwarzony w Browarze Czarnków Rye Porter z dodatkiem soli i ziaren kakaowca. Ekstrakt 16% wag., alkohol na poziomie 6,5% obj. i goryczka 50 IBU. W składzie woda, słód pilzneński, żytni, czekoladowy 400, karmelowy 150, karmelowy 300, palona pszenica, niemiecki chmiel Magnum, sól, prażone ziarna kakaowca, suche drożdże górnej fermentacji US-05. Piwo niefiltrowane i pasteryzowane. Na ratebeer oceny - 94 overall i 97 w stylu. Warka do czerwca 2017.


Butelka 500ml, czarny goły kapsel, fioletowa etykieta, krawatka, kontra z pełnym składem i dokładnie określonymi parametrami trunku. Pianka niewielka, szybko znika. Barwa ciemno brązowa, mętna. W aromacie kakao, cola, toffi, karmel, trochę nut ziemistych i mineralnych. W smaku słodkie, pełne, oleiste, jest sporo mlecznej czekolady, karmelu, toffi, coli i kawy zbożowej. Gdzieś w tle czuć żyto, jakieś przyprawy, ziemistość. Soli jako takiej nie czuć. Goryczka średnia do niskiej, ziołowa. Wysycenie niskie, alkoholu nie czuć. Po lekkim ogrzaniu pojawia się jakiś niepokojący posmak starego chleba czy nadgniłych warzyw.


Podoba mi się zapach, podoba mi się faktura, odpowiada mi słodycz i goryczka całości, niestety w miarę picia coraz bardziej przeszkadza mi obcy posmak za co muszę odjąć pół punktu...
Ps.
O żadnych płatkach etykieta nic nie mów, tym bardziej ja ich nie wyczułem.

Cena: 9,19zł

7,5/10 pkt





Zakupione w sklepie dobrychmiel.pl

Browar:
browargolem.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz