Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 19 lutego 2017

Deer Bear + Whisker.beer - Cracker

Cracker, uwarzony kooperacyjnie przez Deer Bear i Whisker.beer w Browarach Regionalnych Wąsosz, to Imperial Stout, a właściwie Imperial Coffee Milk Stout z dodatkiem kawy (SHG San Marcos Gourmetz z Hondurasu wypalanej w toruńskiej palarni Fonte) i laktozy. W składzie także woda, słód pilzneński, monachijski, wędzony, czekoladowy jasny, karmelowy, palony, pszeniczny, niemiecki chmiel Magnum i polski Sybilla, cukier, drożdże górnej fermentacji Safale US-05. Parametry: 10% obj. alkoholu przy ekstrakcie 25% wag. Niefiltrowane, pasteryzowane. Na ratebeer 97 punktów ogółem i 70 w stylu. Warka do 03/01/2019.


Butelka 330ml, pełne dane o składzie i parametrach zawartości, czarny kapsel. Beżowa, drobna pianka, która szybko opada. Barwa czarna z brązowymi refleksami. Aromat to piękna, świeżo palona, intensywna kawa, wzbogacona o kakao, praliny i wanilię. W smaku dość słodkie, kawowo truflowe, są lody czekoladowe, likierowy alkohol, odrobina orzechów i solidna, palona goryczka w kontrze. Wysycenie niskie, gładkie, lekko oleiste choć nie gęste w odbiorze.


Bardzo pozytywny RIS z mocno zaznaczonymi dodatkami, fajny balans słodyczy i goryczy, nieźle wkomponowany alkohol, na minus odrobina za mało ciała jak na 25 BLG.
Cena: 13,90zł

8/10pkt







Zakupione w sklepie Raj Piwosza w Warszawie (podziękowania dla Marty ;))

Browar:
deerbear.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz