Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 27 grudnia 2016

De Ranke - Cuvée De Ranke

Cuvée De Ranke z belgijskiego niewielkiego Brouwerij De Ranke, to Sour/Wild Ale, powstały w wyniku blendu starzonego w dębowych beczkach, jasnego sour ale (70%) z lambikiem z pobliskiego Brouwerij Girardin (30%). Piwo niefiltrowane, niepasteryzowane, refermentowane w butelkach. W składzie woda, słód jęczmienny, pszenica, cukier, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Zawartość alkoholu to 7% obj., IBU 35. Na ratebeer oceniony na 99 punkty ogółem i 98 w stylu. Data przydatności do 07/06/21.


Butelka "szampanówka" 750ml owinięta w biały papier, niepełne dane o składzie i parametrach, srebrny duży kapsel. Piana całkiem ładna jak na kwaśne piwo, szybko jednak opada do firanki. Barwa żółto złota, mętna. Aromat wyrazisty, sporo nut białego wina, jasnych niedojrzałych winogron, końskiej derki, skóry, starej beczki... W smaku wytrawne, umiarkowana kwaśność w typie zielonego agrestu, taniczne, lekko cierpkie, z fajną słodkawą, pszeniczną podstawą. Wysycenie średnie, grube, pięknie ukryty alkohol.


Udany blend sour ejla z lambikiem.

Cena: 6,64€

8,5/10 pkt








Zakupione w belgijskim sklepie www.bieresgourmet.be

Browar:
www.deranke.be


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz