Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 10 grudnia 2016

Arrogant - Bourbon Barrel-Aged Arrogant Bastard

Bourbon Barrel-Aged Arrogant Bastard z kalifornijskiego Arrogant Brewing, należącego oczywiście do Stone Brewing, to American Strong Ale leżakowane w dębowych beczkach po Kentucky Bourbon. Piwo zawiera 8,1% obj. alkoholu i goryczkę aż 100 IBU, w składzie woda, słód jęczmienny, chmiel i drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer 96 punktów overall i 89 w stylu. Warka z 24 kwietnia 2016.


Malowana butelka 355ml, niepełny skład i dane o parametrach trunku, piękny firmowy kapsel. Obfita, kremowa piana, gruba ale trwała i ładnie zdobiąca szkło. Barwa mocnej herbaty, lekko opalizująca. W aromacie bardziej kokosowo niż waniliowo, choć tego drugiego też czuć, poza tym deska, bejca, karmel, rodzynki, dojrzała papaja... W smaku półsłodkie, tu znów świeży kokos na pierwszym planie, ponownie karmel, suszone owoce, wanilia, sporo chmielu, średnia, herbaciano taniczna goryczka, dość długa, zalegająca, lekko pikantny aftertejs. Alkohol ładnie ułożony, niskie wysycenie, zaskakująco lekkie w odbiorze, pijalne.


Osiem miesięcy od rozlewu - niby zalecają pić świeże, ale wydaje mi się, że akcenty chmielowe już nie dominują, wyszło sporo nutek z leżakowania w dębinie, z utlenienia w postaci suszu, wszystko się fajnie ułożyło, zbalansowało, dla mnie teraz jest ok.
Cena: 3,71€

8/10 pkt





Zakupione w belgijskim sklepie www.beergium.com

Browar:
www.arrogantbrewing.com
www.stonebrewing.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz