Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 18 listopada 2016

Lost Abbey - Serpent's Stout

Serpent’s Stout z amerykańskiego The Lost Abbey to Imperial Stout w klasycznej odsłonie, bez dodatków i leżakowania w beczce. Piwo zawiera alkohol na poziomie 11% obj., goryczkę 55 IBU i na tym kończą się dostępne informacje. Na ratebeer 100 punktów w stylu i 97 ogółem przy ponad 1100 głosach.


Butelka 750ml, niepełne dane o składzie i parametrach na etykiecie i kontrze, korek, drucik. Gęsta, brązowa piana, która długo się utrzymuje i ładnie zdobi szkło, barwa czarna, nieprzejrzysta. W aromacie króluje czekolada i praliny, z tyłu kawa, porto, rum i delikatna wanilia. W smaku półsłodkie, bardzo intensywnie kakaowe, truflowe, do tego kawa espresso, karmel, bourbon, tytoń. Goryczka średnia do wysokiej, palona. Wysycenie niskie do średniego, drobne. W odczuciu treściwe, pełne, lekko wyklejające i dość gęste, choć do oleju silnikowego sporo brakuje ;)


Solidny, klasyczny RIS, intensywny w aromacie i przede wszystkim w smaku, z całkiem ładnie ułożonym, aczkolwiek rozgrzewającym alkoholem. U mnie poleżał około roku w szafie dzięki czemu pojawiły się delikatne nutki utlenienia... Odrobinę gęściejsze i słodsze byłoby ideałem.
Cena: 59,00zł

8,5+/10 pkt





Zakupione w sklepie online: www.smakpiwa.pl

Browar:
lostabbey.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz