Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 27 listopada 2016

De Molen - Heaven & Hell (Hemel & Hel)

Heaven & Hell (Hemel & Hel) z holenderskiego browaru De Molen, to Imperial Stout - ciemne, mocne, niepasteryzowane i refermentowane w butelkach piwo górnej fermentacji. Ekstrakt na poziomie 26,9° Plato, alkohol 11,9% obj., goryczka 97 IBU. W składzie woda, słody: pilzneński, karmelowy, czekoladowy, palony, brown, amerykański goryczkowy chmiel Apollo oraz drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer piwo ocenione na maksymalne 100 punktów ogółem i 95 w stylu. Minął prawie rok od zabutelkowania - data przydatności aż do 03/12/2040 roku.


Butelka 330ml, biała etykieta z czarnym info o parametrach i składzie piwa, czarny kapsel z białym logo browaru. Po przelaniu do szkła tworzy się pianka jak na cappuccino. Barwa czarna, nieprzejrzysta, z brązowymi refleksami u dołu szkła. Aromat średnio intensywny, czekoladowo pralinowo kawowy. W smaku dość słodkie, wyraźna kawa, espresso, trufle, karmel i lukrecja. Goryczka niska do średniej, palona, odrobina nut porto i daktyli, może wędzonej węgierki w posmaku. W odczuciu nisko wysycone, pełne, lekko oleiste, niezbyt gęste. Alkohol perfekcyjnie schowany.


Bardzo przyjemny RIS, ładnie ułożony, gładki, bardziej w typie imperialnego portera.
Cena: 16,65zł

8+/10 pkt





Zakupione w sklepie piwa-regionalne.com.pl

Browar:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz