Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 10 listopada 2016

Krewni i Znajomi - Dagna: "Co Tu Się Wyprawia?"

Dagna: "Co Tu Się Wyprawia?" (Piwo od znajomych) z browaru Krewni i Znajomi, uwarzone w Szczyrzyckim Browarze Cystersów "Gryf", to Farmhouse Kveik o ekstrakcie początkowym 10% wag., alkoholu na poziomie 4% obj. i goryczce 40 IBU. W składzie oczywiście woda, słody: pale ale, jasny karmelowy, niemiecki chmiel Magnum oraz drożdże górnej fermentacji FM53 Kveik. Piwo pasteryzowane, na ratebeer niewiele ocen.


Butelka 500ml, czarny kapsel, pełne info o składzie i parametrach na etykiecie. Piana nieduża, sycząca, szybko opada do zera. Barwa złota, klarowna. Aromat zbożowo estrowy, delikatny - jest troszkę słodowości lagerowej, brzoskwiń, gruszek, karmelu, toffi... W smaku również bardzo delikatne, nieco wodniste - podobnie jak w zapachu są estry w typie moreli, jest karmel, są przyprawy (fenole), "krówkowe" posmaki... Goryczka niska, ziołowa, szorstka. Wysycenie nieco powyżej średniego.


Miałem nadzieję, że te drożdże wniosą coś naprawdę fajnego, a wyszło jak jakiś mierny Belgian Ale - ot lekkie, wodniste piwo z odrobiną estrów i fenoli...
Cena: 12,00zł

6/10 pkt






Zakupione na Poznańskie Targi Piwne 2016.

Browar:
www.facebook.com/krewniznajomi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz