Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 15 listopada 2016

Widawa - Imperial Black Kiss Sherry Barrel Aged

Imperial Black Kiss Sherry Barrel Aged to Imperial Stout uwarzony w Browarze Widawa, leżakowany w dębowych beczkach po Sherry (hiszpańskie wino wzmocnione pochodzące z Andaluzji). Parametry trunku - alkohol 11% obj., ekstrakt 24% wag., piwo niefiltrowane, niepasteryzowane. W składzie woda, słody jęczmienne, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer 97/65 overall/style. Data przydatności do spożycia to 28/02/2017.


Buteleczka 330ml, na etykiecie brak informacji o wysokości IBU czy użytych słodach lub chmielach, czarny goły kapsel. Piana beżowa, drobna, trwała. Barwa czarna, nieprzejrzysta, z mahoniowym refleksem przy dnie. W aromacie kawa zbożowa, orzechy, likier czekoladowy, wiśnie w czekoladzie i ciasto drożdżowe. W smaku dość słodkie, kakaowe (ale nie kakao w proszku a kakao na mleku do picia), likierowe, są trufle, karmel, sherry, likier... Goryczka średnia do niskiej, palono alkoholowa, wysycenie niskie, drobne, oleiste, wyklejające i aksamitne w odbiorze. Alkohol nieco zbyt wysoki.


Niezły RIS pod kątem faktury jak na BA, choć samą beczkę czuć słabo, bardziej może jakieś nuty słodkiego wina typu właśnie Sherry czy Porto. Trochę przeszkadza mi ta kakaowość, mleczność, zahaczająca o diacetyl, alkoholowość...
Cena: 20,00zł

7,5/10pkt





Zakupione w sklepie online: piwa-regionalne.com.pl

Browar:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz