Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 2 października 2016

Achel - Extra Bruin

Achel Extra Bruin, to ciemne, mocne piwo w stylu Quadrupel od belgijskich trapistów z Brouwerij der Trappistenabdij De Achelse Kluis. Trunek ma 9,5% alkoholu, jest niefiltrowany, niepasteryzowany i refermentowany w butelkach. W składzie woda, słód, chmiel i drożdże. Na ratebeer oceniony na 99 punktów ogółem i 98 w stylu, co daje wysokie miejsce w Top 50.


Brązowa butelka 750ml, skromna etykieta a na niej niepełne dane o składzie i parametrach oraz znaczek Authentic Trappist Product, duży złoty kapsel. Piana obfita, kremowo żółta, drobno i  średnio pęcherzykowa, długo obecna w postaci mięsistej pierzynki. Barwa rubinowo miedziana, lekko opalizująca. Aromat przyjemny, sporo tu rodzynek, daktyli, karmelu, suszonych śliwek i gruszek oraz bliżej nieokreślonych ziół czy przypraw. W smaku jest fajna owocowo likierowa słodycz, ciemne dojrzałe winogrona, morele kandyzowane, figi, melasa, karmel, pikantne przyprawy... Lekka ziołowa goryczka i dość wysokie nagazowanie fajnie balansują wyklejającą i treściwą całość.


Niezwykle udany trunek, fajnie wyważony, intensywny i z precyzyjnie wkomponowanym, delikatnie rozgrzewającym dopiero na żołądku, alkoholem. Zasłużone top 20 quadów na RB!

Cena: 8,99€

9-/10 pkt





Zakupione w belgijskim sklepie www.bieresgourmet.be

Browar:
www.achelsekluis.org




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz