Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 9 października 2016

Achel - 8 Bruin Bier

Achel 8 Bruin Bier, to ciemne, mocne piwo w stylu Belgian Strong Ale od belgijskich trapistów z Brouwerij der Trappistenabdij De Achelse Kluis. Trunek ma 8% alkoholu, jest niefiltrowany, niepasteryzowany i refermentowany w butelkach. W składzie woda, słód, chmiel i drożdże. Na ratebeer oceniony na maksymalne 97 punktów ogółem i 89 w stylu. Warka do 04/02/17.


Brązowa butelka 330ml, skromna etykieta a na niej niepełne dane o składzie i parametrach oraz znaczek Authentic Trappist Product, złoty goły kapsel. Piana średnio i grubo pęcherzykowa, nietrwała, mydlana, szybko opada do zera. Barwa miedziana, opalizująca. Aromat to głównie rodzynki, daktyle, głóg, karmel i zioła. W smaku półsłodkie, ze sporą ilością owoców kandyzowanych, rodzynek, karmelu, miodu spadziowego i fenoli... Goryczka niska do średniej, orzechowo przyprawowa. Wysycenie średnie, drobne, dość pełne w odbiorze. Alkohol obecny w postaci lekkiego rozgrzewania na języku.


Piwo bardzo poprawne, zbalansowane, ale w tym przypadku jest to lekki zarzut - ogólnie jest mało intensywne, najmniej wyraziste, najsłabsze z trójki piw marki Achel degustowanych w ostatnich dniach na blogu...
Ps.
Trunek sprawia wrażenie, jak byśmy Extra Bruin skupażowali z wodą gazowaną...

Cena: 2,15€

8-/10 pkt





Zakupione w belgijskim sklepie www.bieresgourmet.be

Browar:
www.achelsekluis.org




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz