Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 23 sierpnia 2016

Saku Antvärk Citra IPA

Citra IPA z serii Saku Antvärk z estońskiego browaru Saku Õlletehas (należącego do koncernu Carlsberg), to Single Hop India Pale Ale warzone w łotewskim Aldaris Alus Darbnica i chmielone tylko jednym amerykańskim chmielem Citra. Piwo zawiera alkohol na poziomie 6% obj. Na ratebeer ocenione zaledwie na 29 punktów ogółem i 6 w stylu. Warka do 18.09.16.


Butelka 330ml, etykieta i kontra na kredowym papierze, firmowy kapsel, niepełne informacje o składzie i parametrach piwa. Potężna piana, drobno i średnio pęcherzykowa, dość trwała. Barwa złota, krystalicznie klarowna. Aromat cytrusowy, cytrynowy i kukurydziano warzywny jednocześnie. W smaku półsłodkie, delikatne posmaki citry nie zakrywają wad z zapachu, do tego lekko żelazista, szorstka goryczka, wodnistość i wyczuwalny alkohol... Wysycenie niskie do średniego, szczypiące.


DMS ewidentnie przeszkadza w aromacie i smaku, do tego ta sroga wodnistość, pustka i mamy gotowy przepis, jakie nie powinno być IPA.
Cena: 3,99zł

4,5/10 pkt





Zakupione w Kaliszu w E.Leclerc: www.e-leclerc.pl

Browar:
www.saku.ee/en


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz