Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 30 lipca 2016

Mikkeller - Beer Geek Brunch Weasel

Beer Geek Brunch Weasel to Imperial Oatmeal Stout z dodatkiem słynnej kawy kopi luwak pozyskiwanej z odchodów łaskuna z duńskiego Mikkellera, warzony w norweskim Lervig Aktiebryggeri. Zawartość alkoholu na poziomie 10,9% obj., brak danych o ekstrakcie, IBU i chmielach. W zasypie słód jęczmienny, palony jęczmień, płatki owsiane, cukier trzcinowy Demerara, chmiel, drożdże. Piwo ma maksymalne 100 punktów ogółem i 99 w stylu na ratebeer, co daje mu wysokie miejsce w Top 50. Data ważności do 13/05/2026 roku.


Butelka 330ml, pełen skład na etykiecie, choć jeżeli chodzi o parametry to podana tylko wysokość alkoholu, goły srebrny kapsel. Niewielka, brązowa pianka, drobna, ale szybko opadająca do zera. Barwa czarna, nieprzejrzysta. Intensywny aromat świeżej, delikatnie palonej kawy, ziaren kakaowca, gorzkiej czekolady, pralin, trufli i jagód... W smaku równie intensywne i równie przyjemne, półsłodkie, gęste, oleiste, likierowe, przy czym alkohol pięknie wkomponowany w całość. Posmaki długie, palone, rumowe, waniliowe. Goryczka średnia, palona. Wysycenie niskie.


Cudowny RIS, genialnie zbalansowany i jednocześnie bardzo intensywny, treściwy, pełny, gęsty, aksamitny od owsa... Klasa!

Cena: 29,60zł

9,5/10 pkt





Zakupione w sklepie piwa-regionalne.com.pl

Browar:
shop.mikkeller.dk




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz