Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 3 czerwca 2016

Pinta - Brett IPA

Brett IPA z browaru kontraktowego Pinta uwarzony został w Browarze na Jurze i jest to jasne, niefiltrowane i pasteryzowane India Pale Ale z dodatkiem dzikich drożdży. Piwo o ekstrakcie początkowym 15,1% wag., alkoholu na poziomie 7,5% obj. i goryczce 70 IBU. W składzie mamy woda, słody Weyermann: pilzneński premium, pszeniczny, carahell, płatki pszeniczne, amerykańskie chmiele: Columbus, Magnum, Citra, Cascade i Mosaic oraz drożdże The Yeast Bay Amalgamation Brett Blend. Na ratebeer 94 punktów ogółem i 93 w stylu.


Butelka 500ml, firmowy kapsel, pełne info o składzie i parametrach na etykiecie. Piana średnio pęcherzykowa, dość trwała. Barwa słomkowo żółta, mętna. Aromat rześki, cytrusowy, świerkowy, z delikatnym siankiem i funky w tle. W smaku półwytrawne, jest niewielka kwaskowość, odrobina słodyczy dojrzałych owoców (pomarańcza, mango, agrest). W posmakach lekka pikantność, brettowa skóra, delikatna cierpkość nadgniłej moreli. Goryczka średnia, żywiczno grejpfrutowa, nieco ściągająca. Wysycenie niskie, lekko kisielowata faktura, pięknie ukryty alkohol.


Bardzo ciekawe, nieźle pijalne Funky IPA, całkiem fajnie naznaczone przez bretty, przy czym nadal chmiele grają tu pierwszoplanową rolę.
Cena: 7,85zł

8/10 pkt






Zakupione w sklepie online: piwa-regionalne.com.pl

Browar:
www.browarpinta.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz